Maleisië

24 december 2017 - Langkawi, Maleisië

Beste mensen,

De kerstdagen staan voor de deur of zijn net voorbij als je dit leest. En een weekje later is het alweer Oud/Nieuw dus een mooi moment om jullie allemaal

Fijne kerstdagen en een mooi Nieuwjaar te wensen!

Van de Kerstdagen zullen wij hier in Langkawi (Maleisië) niet veel merken daar het merendeel van de bevolking, zeker hier in Langkawi, Islamitisch is.

Want ja, we zijn alweer een paar weken in Maleisië waar we allereerst Malakka, de oude hoofdstad, bezocht hebben, vervolgens Penang (eiland) en nu alweer een paar dagen op het eiland Langkawi zijn. Bijzonder allemaal! Meestal huren we dan een brommerscooter en verkennen zo de omgeving. Het verkeer is hier erg levendig, auto's en(veel) brommers door elkaar met als voornaamste (of enige?) regel: links rijden en goed opletten en elkaar de ruimte gunnen. Werkt goed!

Na 2 maanden langs en door de Indonesische archipel getrokken te zijn was het, hoe interessant ook, fijn om in een wat welvarender deel van de wereld te komen.

Over een paar dagen zullen  we richting Thailand vertrekken ( etmaal varen) en wel naar het (schier) eiland Phuket e.o. We zijn benieuwd!

Verdere plannen zijn nog niet helemaal zeker: blijven we een paar maanden (tot april) in en rond Thailand of vertrekt Ko met bemanning richting Rode Zee/ Suez/ Middellandse  Zee of gaat de reis toch richting Mauritius om volgend jaar via Zuid Afrika, Brazilië naar de Caribbean te gaan?

Wordt vervolgd!

1. Maud:
    24 december 2017
    lieve Ko & Marjolein, wat een prachtige foto's weer! zo leuk om zo een beetje mee te reizen. Heel fijne tropische kerst, en een mooie start van 2018. liefs, Maud
  2. Frans:
    24 december 2017
    allo les deux
    goed dat i goed gaat,wat een mooie beleving al die culturen te aanschouwen.
    ook jullie goeie dagen en een prettig uit einde/begin.
    salut frans
  3. Froukje:
    25 december 2017
    Hey lieverds!!! Het is toch bijna niet voor te stellen... jullie in die o zo verre oorden... zo anders... en dan dat... op een brommer!!!

T is dat er foto’s zijn, dat maakt t echt minder abstract voor mij. En mooi zijn ze deze keer zeg!

Hoop dat jullie t goed en toch beetje decemberig hebben samen.

Kussen en knuffels!

P.S. Papa, maak jij ook eens een fotootje van mama?
  4. Rene:
    27 december 2017
    Hoi Kotje en Marjolein
    Helaas kunnen wij de foto s hier niet zien met heel sl cht internet we hebben jullie al wat foto s uit Ghana Gestuurd. We hebben het zeer naar onze zin en jullie ook zo te horen.
    Tot snel groetjes van Margot en René