Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
295

Over ons

Wij, Ko en Marjolein, pensionada's, varen al sinds 2009 gedurende het Nederlandse winter-halfjaar met onze zeilboot de "Finistere" in warmere (inmiddels soms koudere)delen van de wereld.

De zomermaanden brengen we door thuis in Utrecht

NB: Profielfototje staat op z'n kop. Ik krijg m niet gedraaid!

Over onze reis

Onze boot, een Allures44,(alluminium midzwaard) is gebouwd in Cherbourg, Frankrijk. Vandaar zijn we In 2009 vertrokken en via allerlei omzwervingen nu in Chili aangekomen. De eerste 3 jaar hebben we uitgebreid gevaren door het Caribisch gebied, bezochten o.a. Cuba, Haiti, Colombia, Jamaica en de oostkust van de VS.

Uiteindelijk lag de boot wederom (via de Azoren, Madeira) in de Canarische eilanden van waaruit we 2 jaar geleden via de Kaapverdische eilanden in Brazilie aankwamen. De braziliaanse kust volgende (zuidwaaarts) kwamen we in Uruguay waar de boot overwinterde. Het jaar daarop langs Argentinie naar het zuidpuntje van Zuid Amerika gevaren en toen weer naar het noorden  door de scheren van Patagonië, Chili. En nu ........de Pacific!

Bezochte landen

Wij hebben 32 landen (13%) bezocht:

Afghanistan, Amerikaanse Maagdeneilanden, Anguilla, Antigua en Barbuda, Argentinië, Aruba, Brazilië, Britse Maagdeneilanden, Chili, Colombia, Cuba, Dominica, Dominicaanse Republiek, Frankrijk, Grenada, Guadeloupe, Haïti, Jamaica, Kaapverdië, Marokko, Martinique, Nederland, Nederlandse Antillen, Portugal, Puerto Rico, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Spanje, Trinidad en Tobago, Uruguay, Verenigde Staten.