Aangekomen op Paaseiland!

25 maart 2015

Na 12 etmalen varen kwamen we eergister avond aan bij Paaseiland.
De reis erheen is goed verlopen maar was niet altijd even plezierig:te weinig wind, dus hele dag motoren,te veel wind, te veel regen en de laatste dagen alsmaar harde wind tegen zodat je amper een toastje kon smeren.....Niet eng of gevaarlijk gelukkig.

Zoal we verwachtten in die 12 dagen geen enkele andere boot gezien, 2 x walvis op veilige honderd meter afstand en een paar keer een verdwaald vogelstel.
Wel 12 x zonsondergang en -opkomst: blijft bijzonder!
Diverse prachtige regenbogen en vaak 's nachts ontzettend heldere sterrenhemel.
Veel boeken gelezen.

Maar goed, de beloning zou groot zijn als we voet aan wal zetten op het bijzondere paaseiland onder het toeziend oog van de Moai, de enorme beelden die Paaseiland zo mysterieus maken.
Niet dus.
Wind en vooral hele hoge golven die met enorme kracht breken op de kust, maken het tot nu toe onmogelijk aan land te gaan en ook een bezoekje aan een boot (van nederlands stel dat ko en piet nog uit Ushuaya kennen en die we ook weer op Robinson Crusoe ontmoet hebben) die iets verderop (10 minuutjes met bijbootje) ligt behoort nog niet tot de mogelijkheden.
Volgens de weersverwachtingen pas donderdag misschien....
Dus voorlopig liggen we hier nog wel even.

1. Margot:
    25 maart 2015
    Fantastisch hoor en geen mens tegen gekomen!!
    vrolijk pasen en hoop beter weer!!
    liefs en groeten Margot
  2. Andrea:
    25 maart 2015
    Wat weer een heerlijk verhaal, zo een met de natuur zullen niet veel mensen meegemaakt hebben! Ik hoop dat jullie snel voet aan vaste wal kunnen zetten om van het Paaseiland te gaan genieten. Mijn excuses voor het op de kalender over het hoofd zien van Ko's verjaardag, alsnog felicitaties! Hoe lang blijven jullie daar?
    Geniet ze en vast een mooie Pasen aldaar, knuffel Andrea