Les Gambier,Frans Polynesië

11 april 2015 - Rikitea, Frans-Polynesië

Na een vrij rustige overtocht van 11 dagen ( wederom niets/niemand tegengekomen ondereweg...)zijn we gistermiddag in de eilanden archipel Les Gambier aangekomen.
Wat je noemt een tropisch paradijs ergens midden in die enorme oceaan!
Alleen het hoofdeiland is bewoond met zo'n 1000 mensen.
Mijn hoop wat verse groente of fruit voor de komende trip van 2 weken te kunnen kopen bleek ijdel: score tot nu toe 3 uien en 2 pompelmoussen die we zelf mochten plukken. Wel eieren kunnen krijgen maar geen spek of wat dan ook erbij. Gelukkig hebben we nog voldoende blikken.
Daar er niet veel wind was de afgelopen tijd veel diesel verbruikt maar we konden een tonnetje krijgen.
We gaan de komende dagen hier in de archipel beetje rondvaren, snorkelen e.d. om begin komende week weer verder te gaan..

1. Froukje:
    11 april 2015
    Wat leuk om weer van jullie te horen!! Wat een avontuur allemaal... Maak je nog wat foto's? En Misschien kan papa wat kreeft en zeewier scoren oor een voedingsrijk pastaatje?

Hier alles goed. Jullie krijgen de groeten van Carlos! En kussen van mij!
  2. Peter van Doorn:
    11 april 2015
    Fijn dat er toch nog wat land boven zee uitsteekt in die enorme oceaan. Maar dit lijkt wel een heel bescheiden stukje. Waar leven die mensen zelf dan van? Die moeten toch ook hun veggies per dag halen.
    Ik ga morgen voor een weekje naar Frankrijk, snoeien, zagen etc. Over land, dus bevoorrading zal geen probleem zijn. Fijne tijd daar en goede reis daarna. Peter
  3. Anneke:
    12 april 2015
    Fijn dat jullie weer een goeie reis hadden over die enorme oceaan. Het lijkt me heel raar om zolang niets of niemand te zien maar vast wel mooie luchten en golven! Nog wat schilderwaardigs bij of schommelt het teveel?
    Vissen jullie weleens? Want dat zou idd wel handig zijn ter aanvullling... goeie reis verder en geniet ze!!
  4. Andrea:
    12 april 2015
    Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen, geniet maar van het paradijs!
    Alvast een fijne verjaardag, misschien met een kreeftje?
    Liefs Andrea
  5. Hannah:
    12 april 2015
    Wat een onderneming weer!Wel heerlijk weer even over land te lopen na zoveel dagen op zee zeker?En jullie hebben nog een hele tocht te gaan...Hoop dat je genoeg boeken te lezen hebt!En inderdaad vast gefeliciteerd met je verjaardag:dat wordt taart op de oceaan!!Liefs. Hannah