Voorbereidingen in Barlovento, bij Buenos Aires

12 november 2013 - Victoria, Argentinië

Op dit moment zijn we druk met het voorbereiden van de boot op de lange, zware tocht naar het zuiden van Argentinie.

Morgen gaat de boot uit het water met een speciale lift teneinde de onderkant van de boot schoon te maken, de schroef een onderhoudsbeurt te geven en de anodes te controleren.

Het grootzeil hebben we vandaag van de giek gehaald om de nodige reparaties aan te laten verrichten en zo zijn er nog honderd klussen en klusjes te klaren. We liggen hier in een mooie omgeving, veel groen en nu een lekker voorjaars zonnetje.

We hebben de laatste dagen veel kilometers gemaakt op onze brompton vouwfietsjes om de juiste "mannetjes", onderdelen enz. te vinden.

Tot nu toe bevalt Argentinie ons goed, vriendelijke mensen, lekker eten en mede door de "blue dollar" lekker goedkoop.

1. Andrea:
    12 november 2013
    Lieve Lein en Ko, wat super dat je de reisblog nu daadwerkelijk bij gaat houden! Sterkte met de zware laatste loodjes naar het zuiden van Argentinië. Heerlijk dat weer daar bij jullie, hier is het puur herfst: somber en nat! Lein, tot half dec., Liefs Andrea
  2. Froukje:
    12 november 2013
    Super blog!

Boot eruit, op de vouwfiets op pad, op zoek, lekker weertje, zie het helemaal voor me. Klinkt goed!

Rustigaan en tot de volgende :-)

X!