Sydney

13 december 2016 - Rose Bay, Australië

Tot mijn schrik zie ik dat het laatste reisverslag alweer 6 weken geleden gepost is.

Niks bijzonders aan de hand. Geen problemen of zo. Het kwam er gewoon niet van.

De eerste weken in Australie brachten wij door aan boord in de haven van het plaatsje Burnett Head, vlakbij het stadje Bundaberg, bekend o.a. van rum en gingerbeer.

We hadden ons in New Caledonie aangesloten bij een zgn rally: ongeveer 40 zeilboten leggen hetzelfde traject New Caledonia-Bundaberg af, ieder op zn eigen moment en dan als iedereen aangekomen is zijn er wat instructieve bijeenkomsten (over het reilen en (letterlijk) zeilen in Australie) en de nodige sociale evenementen. Je komt zo op een leuke vrijblijvende manier met allerlei mensen in contact, ieder met zn eigen verhaal.

Vervolgens kwam dochter Linde gezellig aan boord (jaarlijkse traditie) en na een weekje in Burnett Head en Bundaberg geweest te zijn vertrokken we met zn 3tjes richting Sydney, zo'n dag of 4/5 zuidwaarts varen met 1 onderbreking in Newcastle.

Eenmaal in Sydney,( een stad met  ruim 4 miljoen inwoners!) waren we de afgelopen week echt de toerist die in korte tijd veel wil zien: hop on/off bus, de Grote brug, Opera House, allerlei buurtjes en stranden bezocht , Chinatown, het enorme openbaar vervoer circuit (een netwerk van bussen, treinen, metro en veel veerponten) geprobeerd te doorgronden. (aardig gelukt trouwens) Erg bijzonder allemaal.

Linde is inmiddels weer terug naar NL en wij  verlaten een dezer dagen de baai van Sydney.

Ons plan is langzaam aan weer terug naar het noorden (richting Bundaberg) te gaan, waar we de boot dan ergens veilig achter kunnen laten terwijl wij terug naar NL zzijn. (waarschijnlijk ergens in maart)

Complicatie is dat we voor eind januari het land even uit en dan weer in moeten ivm ons visum.

Het visum staat een verblijf van 3 maand aaneengesloten toe, land uit en land weer in en je mag weer 3 mnd blijven en dat gedurende een jaar.

Daar je hier niet even de grens over rijdt zal dat een vliegvakantietje moeten worden naar...tja waar een voordelige lastminute ons brengt. Ook wel weer spannend.

Wordt vervolgd....

1. Froukje:
    13 december 2016
    Lieve mama! Wat ben je een wereldreizigster geworden zeg!!! Zo leuk om te lezen!

Kussen voor jullie en tot skypens pronto!

X!
  2. Andrea:
    13 december 2016
    enig om weer van jullie te horen en wat een super leuke foto's!
    alvast gezellige feestdagen en een heerlijk nieuwjaar.
    ik zag dat ko nog steeds een fantastische danser is!!
    liefs andrea
  3. Eric Heymens Visser:
    19 december 2016
    Babs en ik willen jullie prettige kerstdagen wensen.Wij zitten hier in Baarn een dezer dagen met de hele familie plus aanhang.Mannetje of 26.Lot maakt de jachtschotel bekend uit je jeugd.Take care en groet Ko.