Republiek Fiji 2

8 september 2016 - Viseisei, Fiji

We zijn nog in Fiji. Inmiddels op het hoofdeiland Viti Levu in de Vudapoint Marina.​  (om een indruk te krijgen: http://www.vudamarina.com.fj/  )

Hier zijn we wat langer omdat de boot uit het water moest om iets aan de motor te doen (preventief onderhoud dus niet stuk). De boot staat nu op het land steunend (en beetje kreunend) op een paar kistjes en poten en voor ons een laddertje om erin en eruit te klauteren, waarbij het dan ook nog wat geworstel is om tussen boot, ladder en hangend bijbootje te komen. (bestudeer foto)

Geen waterafvoer, geen koelkast, geen wc....toch nog een kampeervakantie!

Maar pluspunt is dat zich hier op het  complex een prima (betaalbaar) restaurant bevindt en een gezellige bar met goed gekoelde drankjes!

De Fiji-anen zijn erg vriendelijk, vrolijk en belangstellend. De gasten komen vooral uit Australie, Nieuw-Zeeland, ook uit Amerika en een paar verdwaalde zeilers uit Europa. Al met al een interessant allegaartje.

Toch hopen we hier over een paar dagen weer weg te kunnen gaan om de heerlijk rustige eilandjes te gaan verkennen.

Op één ervan (Malolo) zijn we onlangs een paar dagen geweest: een eiland waar alleen een aantal vakantieparadijzen zijn plus "staffvillages" . Alsof  je in een reclamefilmpje voor tropische resorts zit. Alles mooi, chic, helder blauw water, schildpadden rond de boot, witte stranden, watervliegtuigjes etc etc

I.i.g. bijzonder om een keer meegemaakt te hebben maar het heeft niet veel met het land Fiji zelf te maken.

Wordt vervolgd

1. Marja:
    8 september 2016
    Hoi Marjolein en Ko,
    Wel weer een spannend verhaal hoor met zo'n onverwacht kampeergebeuren.
    Maar lekker even niet koken Mar ook niet verkeerd...en met erin en eruit toch weer even je fitness....
    Hier is het een warme nazomer en zaterdag heb ik Monumentendag met weer 200 bezoekers ontvangen en informeren hoe prachtig onze regentenkamers zijn
    Dus nu alles spic en span maken...met die warmte niet echt mijn ding...gisteren alle koper gepoetst met 3 hofdames ook een jaarlijks ritueel....wel dag en nacht verschil met jullie Hè?
    Verder mail ik bijna dagelijks met onze advocaten omdat woensdag 14 september de zitting is voor onze dame die een huisuitzetting te wachten staat(hoop dat het lukt) want het wordt hier echt onhoudbaar... Zij heeft de dagvaarding gekregen en provoceert nu heftig...en dat moet ik dan weer melden bij de mannen...dus je snapt ook spannend...
    Dit leest ieder realiseer ik me nu misschien had het in een mail gemoeten...maar zal wel meevallen toch???
    Geen namen genoemd...
    Ga nu aan de slag liefjes...fijn weer even wat van jullie gehoord te hebben...
    Liefs Marja
  2. Margot:
    9 september 2016
    Potver wat een mooie kiekjes weer!
    toch weer beetje jaloers!
    hoop dat de boot weer snel in het water mag!

kisses M&R
  3. Andrea:
    12 september 2016
    Wat weer een prachtige foto's! Heeft je rug het geklauter op en af de boot goed doorstaan?
    Wacht op de volgende foto's en verslag, liefs Andrea